Politický marketing

Ilúzia voľby

iluzia volby

Myslím, že určite poznáte Festival pitia. Festival, kde je na jednom stole niekoľko druhov nápojov starých aj nových značiek, avšak po malej ochutnávke z každého nápoja si nakoniec môžete vybrať len jednu, pre Vás víťaznú fľašku. Firma, ktorej nápoj je najobľúbenejší vyhrá a okrem úspechu získa nielen prestížne ocenenie, ale možno aj nových zákazníkov, ktorí jej časom zvýšia predaje. Festival sa síce nekoná každý rok, no o to viac je jeho príchod intenzívny a marketingovo prepracovaný. Od samotných príprav, až po koniec je vždy plný emócií. Niektorí ľudia sa hádajú, iní sa združujú, niektorí potrebujú vyjadriť svoj názor, iní filozofujú, no ja osobne mám najradšej tých, ktorých síce absolútne nepoznám, no do ,,krvi” obhajujú moju značku pred ľuďmi, ktorým môj nápoj nechutí, alebo je im z neho zle. Sú aj takí, ktorí sa tohto festivalu nechcú zúčastniť, lebo vedia, že akýkoľvek nápoj vypijú, aj tak im z neho bude nakoniec zle. Ak máte viac ako 18 rokov, môžete sa ho zúčastniť aj vy. Ale dopredu upozorňujem (aj keď by som to nemal robiť), že na jeho konci je vždy len tvrdé vytriezvenie a povestné ,,už nikdy viac”.  

Zo zákulisia je iný pohľad 

Ako  jeden z majiteľov firmy na výrobu nápojov, mám samozrejme na festival iný pohľad, ktorý je ovplyvnený mojími záujmami. Získanie nových zákazníkov, lojalita tých starých a samozrejme to najdôležitejšie – zisk. Žiaľ, pred nasledujúcim festivalom mám mierne sťaženú situáciu, pretože o mojej osobe a názve mojej značky, ktorá vyhrala naposledy, sa písalo mnoho nechválnych historiek a ľudia ju častovali komentármi typu: ,,to najhoršie, čo som si mohol/mohla vybrať”. Preto, ak chcem vyhrať aj tentokrát, je logické, že pre môj produkt musím vymyslieť nový názov a nový obal (najlepšie taký, o ktorom bežný človek ešte nikdy nepočul). Niečo nové, čo zaručene obsahuje to, čo ľudia vždy chceli piť. Už sú predsa znechutení z tých istých druhov, z ktorých je im vždy nakoniec zle.

Skôr, ako môj zbrusu nový produkt položím na stôl medzi ostatné, musím mu vymyslieť dômyselný marketing, ktorý sa ľuďom dostane pod kožu. Bilboardy, videá z výroby, ochutnávania a odporúčania od známych osobností, to všetko zaručene vzbudí dojem, že ľudia môj produkt poznajú roky. No keďže viem, že nič netreba nechať na náhodu, spravím ten najdôležitejší ťah. Vytvorím konkurenciu nielen konkurencii, ale aj samému sebe. Veď ak budem mať na stole s desiatimi pohármi tri, šance na úspech sa automaticky zvýšia. Navyše ľudia milujú, keď si môžu vyberať, cítia sa slobodní 😉

ME (de)GUSTÁcie

Spolu s konkurenciou (mimochodom tých chalanov osobne poznám, sú to výborní golfisti 🙂 ) a ostatnými drobnými výrobcami nápojov, postavíme pred potenciálnych zákazníkov poháre. Ja tam mám 3 z 10, konkurencia 2 z 10 a ostatní po jednom. Som celkom pokojní, no radšej si počkám, čo ukážu prvé degustácie. A je to tu. Prvé degustácie priniesli výsledky. Moje dva poháre sú na tom veľmi dobre, preto kalkulujem, no nakoniec sa rozhodnem jeden produkt stiahnúť zo stola s odôvodnením, že má podobné zloženie ako (môj) ,,konkurenčný”. Spravím tak službu tým nerozhodným (nemajú začo) a ušetrím niečo, na už aj tak drahom marketingu.

Posledný odkaz je pre tých, ktorí sa tohto festivalu nechcú zúčastniť. Je to vaša slobodná voľba, ale potom sa nerozčuľujte, keď sa Vám nejaký poctivý účastník festivalu vymočí pod bránu Vášho domu. Má na to právo, on si dokázal vybrať 😉

 

Jozef Ulrich

,,Najhoršia reklama je tá, o ktorej nikto nehovorí."

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back To Top
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial