Rady a tipy

Napíšte si SEO článok sami

SEO článok

Pohybujete sa so svojim produktom alebo službou v tajomných a častokrát zradných vodách internetu? Chcete byť  úspešne vyhľadateľný organicky (t.j. bez použitia platenej reklamy) na konkrétne kľúčové slovo alebo slová? Ok, napíšte si SEO článok sami.

SEO

Na úvod krátka definícia, čo je vlastne SEO článok…

…SEO článok je článok, ktorý obsahuje určité prvky, ktoré vyhľadávač indexuje a pomocou ktorých následne dochádza k zvyšovaniu pozície v organickom vyhľadávaní. Takže v skratke povedané SEO článok je napísaný tak, aby ho internetové vyhľadávače dokázali jednoducho čítať. Čím viac je relevantný, tým vyššie sa vo vyhľadávači umiestňuje.

Čo potrebujete k tomu, aby ste ho dobre napísali a aby ho dobre dokázal čítať aj váš potenciálny prípadne cieľový zákazník? Každý copywriter alebo online marketér vám poradí niečo svoje, ale určite sa vo väčšine zhodneme.

Určite potrebujete:

  1. Definovať kľúčové slová, ktoré sú v súvislosti s vašim produktom alebo službou najviac vyhľadávané, alebo ktoré vám prinášajú najviac konverzií. Tu vám pomôže Google trends alebo Plánovač kľúčových slov, ktorý je vám k dispozícií vo vašom Google Ads účte a samozrejme mnoho ďalších toolov.
  2. Na základe kľúčových slov si jasne definovať o čom budete písať, inak povedané aký obsah budete tvoriť. Vy ešte netvoríte obsah?
  3. Nepísať tak, že tomu rozumiete vy, ale tak že tomu rozumie váš potenciálny zákazník.
  4. Nezabúdajte nato, že nepíšete knihu ale SEO článok, pomocou ktorého chcete predávať. Takže určite píšte jednoducho (čleňte text do podnadpisov, používajte číslovanie, atď.) a zároveň používajte výzvy k akcii – vyskúšajte…, nakúpte u nás… ( hlášky ala Teleshoping ako sa sluší a patrí).
  5. Nezabúdajte na prelinky priamo do eshopu (tak ako ja teraz nezabudnem použiť prelink na ,,Najčítanejší blogový článok”. 😉 ).
  6. Obrázky, ktoré budú jasne vystihovať váš produkt alebo službu, budú vaše, prípadne zakúpené vo fotobanke a ktoré budú mať vyplnené ALT tagy, t.j. stručný popis obrázku.
  7. Meta popisky, ktoré budú kreatívne, ale hlavne výstižne napísané. Nech čitateľ vie, do čoho ide (na čo kliká).
  8. URL stránky, ktoré budú obsahovať názov článku. URL stránky sú dôležitým  SEO on page faktorom, preto si dajte záležať, aby názov článku obsahoval kľúčové slovo.
  9. Bonus: Chuť a zmysel pre prínos kvality do bahnitých vôd internetu. Chuť napísať niečo je veľmi potrebná a častokrát sa odzrkadľuje na skladbe viet a celkovej členitosti článku. A zmysel pre prínos? To je skôr taká moja požiadavka pre tých, ktorí si čítajú tento článok a slúži im ( čo je konieckoncov jeho zmysel) ako návod k písaniu SEO článku. Nepíšte články patriace do kategórie ,,lenabybolo”. Nemusíte písať každý deň. Radšej zbierajte informácie, venujte sa vášmu produktu a zákazníkom, sledujte trendy vo vašej oblasti doma aj v zahraničí a keď budete odborník v tom čo ponúkate a zároveň budete poznať požiadavky vašich zákazníkov, potom budú vaše SEO články obsahovo bohaté a prospešné. No proste fenomenálne.

Ako píšem SEO článok ja?

Na kvalitný SEO článok potrebujem zväčša len dve ,,ingrediencie”: čas a dostatok informácií o produkte resp. službe, ktorú ponúkate a vašich cieľových zákazníkoch. Hlavne dostatok informácií o konkrétnom produkte alebo službe je pre mňa to najpodstatnejšie obzvlášť vtedy, ak sa jedná o produkt, ku ktorému je potrebné poznať technické alebo odborné znalosti. Rád píšem o všetkom, ale žiaľ výrobe frézy alebo lakmusových papierikov som sa nemal čas venovať vrámci svojho voľného času, preto potrebujem informácie. Možno nasledujúcou vetou pôjdem sám proti sebe a svojim kolegom copywriterom, ktorí našťastie nevedia kde bývam, ale niekedy je lepšie, keď si SEO článok napíšete sami a copywriter vám ho takpovediac ,,učeše” a pridá SEO prvky, ktoré som spomínal v bodoch vyššie. Ak na to nemáte čas, tak ma jednoducho kontaktujte ;-).

Jozef Ulrich

,,Najhoršia reklama je tá, o ktorej nikto nehovorí."

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back To Top
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial