v našej brandži

Vy ešte netvoríte obsah?

blog

Chcete byť vo vyhľadávači Google na prvých pozíciách, ale nechcete platiť reklamu? Tvorte obsah. Ak máte vlastnú firemnú stránku alebo eshop je pre vás tvorba obsahu nevyhnutnosť. Prečo? Z dvoch dôvodov. Po prvé, stanete sa odborníkom vo vašom odbore a ľudia vám budú dôverovať a po druhé, Google vyhodnotí vašu stránku ako stránku, ktorá poskytuje kvalitný a relevantný obsah (ale naozaj ho musíte poskytovať) a zvýši váš rating. Na základe toho budete v rámci organického vyhľadávania stúpať.

Takže ideme na to?

Ak chcete začať blogovať, nemusíte mať žiadne super znalosti, talent, nadanie atď. Ak ste doteraz písali len statusy na Facebooku alebo pohľadnice z dovolenky (tí skôr narodení) máte celkom slušný základ pre blogovanie. Aj keď ste ešte nikdy nenapísali ani jeden blog, neznamená to, že musíte ihneď absolvovať kurzy copywritingu alebo písať od rána do večera. Práve naopak. Buďte kreatívny, hrajte sa so slovami a experimentujte. Píšte jednoducho, ľahko a hlavne vlastným štýlom.

Vy nie ste odborník?

Zatiaľ. Ale stanete sa ním. Väčšina začínajúcich blogerov si myslí, že musia byť odborníkom v určitej oblasti. Samozrejme, ak bloger píše nezmysly alebo nepochopiteľné články asi nebude úspešný. Avšak ako som už spomínal, dôležitá je práve kreativita a schopnosť odlíšiť sa a zaujať.  Ak ste sa prichytili pri myšlienke, že písať je možné len v prípade, že nato máte talent alebo nadanie, rýchlo na to zabudnite. Prax je kľúčom k úspechu. Zo začiatku možno bude písanie ťažšie a takpovediac kostrbaté, ale iba praxou sa procesy písania urýchlia a vám budú slová na klávesnici naskakovať prakticky samé.

Nevzdávajte sa!

Ak sa už raz na písanie dáte, mali by ste to robiť pravidelne. Samozrejme, nie je najlepším riešením tlačiť na pílu a písať len preto, lebo dnes máte v kalendári poznámku: ,,Napísať článok”. Kvalita je hodnotnejšia ako kvantita aj v prípade písania článkov. Disciplína v dodržiavaní naplánovania článku je rovnako dôležitá ako disciplína nevybočovať. Ak sa raz rozhodnete o niečom písať, nevybočujte od témy blogu. Iba ak sa budete venovať konkrétnemu zameraniu, stanete sa vo vašej oblasti skutočným odborníkom.

Rada na záver: Píšte, píšte a ešte raz píšte. Je jedno, či to bude o písacích potrebách, plastových fľašiach alebo o tom, ako písať blogové články. Písať sa dá naozaj o všetkom.

Jozef Ulrich

,,Najhoršia reklama je tá, o ktorej nikto nehovorí."

One thought on “Vy ešte netvoríte obsah?

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back To Top
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial