Nezaradené

Za všetko môže marketing

za vsetko moze marketing

Rovnaký sen, iná realita…

Marco a Juan boli dvaja kamaráti, ktorí vyrastali na jednom madridskom sídlisku. Marco od detstva vedel, že chce byť učiteľ a robil preto všetko, čo bolo v jeho silách. Učil sa na výborné známky a sám seba utvrdzoval v tom, že práca ktorú si vybral je jeho poslaním a že vďaka nej bude pre spoločnosť prospešný. Juan bol talentovaný na šport, no knihy mu nikdy ,,nevoňali”. Vlastne neignoroval ich len vtedy, keď si z nich robil futbalovú bránku v detskej izbe. Futbal bol pre neho všetkým a v izbe s plagátmi na stenách často sníval o tom, že raz bude tak dobrý a slávny ako jeho vzory.

Čas plynul, chalani vyrástli a ich detské sny sa zmenili na realitu. Marco sa stal profesorom na jednej z najlepších univerzít v Madride, zatiaľ čo Juan podpísal kontrakt s jedným z najslávnejších madridských futbalových klubov. Obaja si žili svoje sny. Až do jedného dňa, keď Marco uvidel v televízií svojho kamaráta, ako vystupuje z luxusného auta spolu so svojou krásnou priateľkou a za prítomnosti bleskov rozdáva úsmevy a strohé odpovede. V tom si Marco uvedomil, že je jeho kamarát z detstva oveľa úspešnejší ako on. Dosiahol v živote čo chcel a po čom túžil, ale zrazu sa v ňom nazbierala neovládateľná frustrácia a nedostatok zadosťučinenia. Hlavou mu dookola vírili myšlienky: ,,Prečo to tak je?” ,,Môže za to tento politický systém?” ,,Čo som spravil zle?”

V POROVNANÍ…

Je veľké šťastie, že chalanom sa podarilo nájsť si prácu, o ktorej vždy snívali. Nie každému sa to podarí. No zároveň zarážajúce, že predsa jeden z nich zrazu pocítil vo svojom živote akési sklamanie. Marco nadobudol pocit, že je svet nespravodlivý a že on predsa robí oveľa ušľachtilešiu a spoločensky prínosnejšiu prácu ako jeho kamarát z detstva, ktorý sa iba naháňa za loptou. Jeho život sa v porovnaní s Juanom zdal byť akýsi prázdny.

Áno, v porovnaní... Pretože v porovnaní s inými profesormi a učiteľmi Marco úspešný bol. Častokrát som sa stretol s otázkou, prečo športovci zarábajú viac ako napríklad lekári, hasiči, učitelia atď. Argumenty typu: Veď predsa hodnota akú prinášajú spoločnosti je omnoho menšia a bez ich ,,práce” by ľudia dokázali bez problémov žiť. Odpoveď je však až príliš jednoduchá. Za všetko môže marketing. Nie je to o ničom inom, len o marketingu. Nemá to nič spoločné s tým či ste pre svoju vysnívanú prácu spravili a obetovali v živote všetko, pretože tak isto to spravil aj niekto iný. Pracoval a makal na svojom sne, ktorý bol len v inom odvetví ako ten váš.

Sociálne siete tento fakt znásobujú…

Spevák, futbalista, hokejista, herec alebo youtuber dokáže svojou prácou zaujať väčšiu masu ľudí ako lekár, učiteľ alebo stolár. Produkuje obsah, ktorý je ,,okulahodiaci”. A keďže dokáže veľa ľudí osloviť je taktiež dobrým marketingovým nástrojom značiek. Ak by ľudí vo veľkom množstve zaujímala práca lekárov a po práci by si kupovali lístky a popcorn, aby ich mohli sledovať, verte mi, že na bielom plášti by sa zrazu kde tu objavili ,,tri pásiky”, ,,fajka” alebo ,,nahryznuté jablko”. 🙂

  Je jasné, že v dobe, kedy je meradlom úspechu ,,iba” finančný status, auto alebo luxusné hodinky to vyzerá tak, že napríklad špičkový futbalista je úspešnejší ako špičkový profesor. Skôr ako si vytlačíte zoznam povolaní, ktoré sú v súčasnosti najlepšie platené, zamyslite sa, či by vás to napĺňalo a nevidíte v tom len čísla. Garantujem vám, že nech si vyberiete čokoľvek (aj mimo zoznamu) a budete to robiť s radosťou a dobre, budete žiť (s)pokojne (chudobne a spokojne :-)). Ale nie, budete žiť naplnený život. Možno nebudete vlastniť Ferarri a luxusný dom na Miami, ale vaša práca bude vaším koníčkom a to je pre veľa ľudí oveľa väčší sen ako luxusné veci. Ďakujem, že ste si prečítali tento článok, písal som ho zo svojho luxusne zariadeného domčeka v Saint – Tropez. Ale nie, tak ako sa na správny koniec patrí. Múdra veta na záver:

,,Neporovnávajte sa (s niekym, kto nieje vaša konkurencia a je mimo vášho trhu) a robte to, čo vás baví.” 🙂

Jozef Ulrich

,,Najhoršia reklama je tá, o ktorej nikto nehovorí."

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back To Top
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial