Rady a tipy

Životopis vás musí predať

zivotopis

Na internete nájdete mnoho návodov a tipov s názvom ,,Ako písať životopis”. Väčšina sa zaoberá tým, čo by v správnom životopise nemalo chýbať. Sú to podstatné informácie o tom, aké ste dosiahli vzdelanie, aké boli vaše predchádzajúce zamestnania, aké máte certifikáty, absolvované školenia atď., atď. Ja vám v nasledujúcom článku ponúkam trochu iný pohľad na životopis. Pozrieme sa ňho z marketingového hľadiska, pretože SPRÁVNY životopis vás musí predať.

V nasledujúcich 3 bodoch vám opíšem, na čo by ste podľa môjho názoru nemali zabúdať pri tvorbe vášho životopisu.

  1. O akú pozíciu sa uchádzate. Neposielajte životopis v obyčajnej šablóne, pokiaľ sa uchádzate o prácu na kreatívnom oddelení. Chce to kreativitu, pretože ak vás vyberú, práve za tú vás budú platiť. Ja odporúčam vytvoriť životopis v nejakom grafickom editore (záleží od vašich schopností a zručností). Osobne využívam Canvu (www.canva.com), pretože práca v tomto editore je veľmi jednoduchá, intuitívna a v konečnom dôsledku efektívna. Môj životopis ako inšpiráciu pre vás si môžete pozrieť tu: Jozef Ulrich_CV. Taktiež, ak sa uchádzate o prácu, napr. na pozíciu účtovníka, myslite nato, že čiernobiely životopis vo Worde alebo v pdf posiela väčšina ľudí. Hrajte sa trošku s farbami (len to neprežeňte lebo váš životopis síce zaujme, ale skončí na nástenke vo firme, aby sa zamestnanci prišli zasmiať). Malé detaily ako napríklad umiestniť pod text vodotlač s obrázkom starej pokladne môže váš celkový životopis osviežiť. Taktiež odporúčam k menu a priezvisku napísať pozíciu napr. Jozef Ulrich – online marketing špecialista. Svedčí to o tom, že ste svojej pozícii stále verný a že neskáčete z odvetvia do odvetvia ako kobylka.
  2. Povinné a základné informácie nestačia.To, že ste vyštudovali strednú a vysokú školu je fajn, ale bohužiaľ to v tejto dobe častokrát nestačí. Ukážte, že robíte niečo viac. Ak píšete blog, točíte vlog, nahrávate podcast alebo máte vlastné úložisko dát s vašou tvorbou, určite to nezabudnite napísať do svojho životopisu. V súčasnosti sa životopisy posielajú online, takže do životopisu uveďte link, kde si vašu prácu môže budúci zamestnávateľ pozrieť. Ak zatiaľ nič ,,pomimo” netvoríte, zaregistrujte sa na LinkedIn (obchodne orientovanú sociálnu sieť) a rozširujte databázu svojích ,,connections” z vášho odboru. Môžete sa tu inšpirovať, vzdelávať, diskutovať a sledovať komunitu ľudí, ktorá robí presne to, čo vy. Verte mi, nápady sa vám zrazu budú objavovať a razom budete rozširovať svoje portfólio prác, ktorými sa neskôr v životopise pochválite.
  3. Váš životopis musí ísť ,,ruka v ruke” s vašou osobnou prezentáciou. Poslali ste životopis, z ktorého vizuálu srší vaše kreatívne nadanie spolu  s fotkou, z ktorej vyžaruje pozitívne sebavedomie. No na pohovore je niekto úplne iný. Áno, každý z nás má pred pohovorom strach, je plný očakávania a lomcujú ním emócie. Mne osobne pomáha, keď si uvedomím, že nie som niekto, koho život závisí na ich rozhodnutí áno alebo nie a taktiež si uvedomujem, že nie som jediný, kto túto firmu môže tzv. spasiť. 🙂 Som tu, aby som im pomohol naplniť ich víziu, za čo logicky, očakávam adekvátnu finančnú odmenu, ale zároveň chcem s nimi profesijne rásť, nadviazať nové priateľstvá a kontakty a robiť to, čo ma baví. Ak sa naše očakávania stretnú, je to super. Ak nie, nevadí, snáď si aspoň poprajeme do života všetko dobré. :).

Takže priatelia, na záver vám chcem popriať veľa šťastia, ak sa neuchádzame o rovnakú pracovnú pozíciu 😀 ( ale nie, nech sa darí všetkým 🙂 ) a nezabúdajte, že vizuál vášho životopisu môže v konečnom dôsledku rozhodnúť o tom, či si váš životopis niekto pozrie alebo nie. PREDAJTE SA PRIATELIA, JE TO LEPŠIE AKO KEBY STE SA ZAPREDALI. 😎 

 

 

Jozef Ulrich

,,Najhoršia reklama je tá, o ktorej nikto nehovorí."

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Back To Top
Social Share Buttons and Icons powered by Ultimatelysocial